SAMUDA (SAMANDAĞ-BERMUDA) ŞEYTAN ÜÇGENİ - Samandağ Ayna HaberSamandağ Ayna Haber

Ahmet Kaya

SON DAKİKA

SAMUDA (SAMANDAĞ-BERMUDA) ŞEYTAN ÜÇGENİ

Bu haber 02 Ocak 2019 - 8:44 'de eklendi ve 91 kez görüntülendi.

Tabbah Süveydiye

Malumlarınız olduğu üzere yerel seçim havasına giren tüm yurtta olduğu gibi İlçemiz içinde heyecanlı bir bekleyiş yaşanmaktadır. Sanırsınız ki İlçenin tüm sorunları bir çözüme kavuşmuşta, Belediyenin yeni başkanının kim olacağı belirsizliği evlerde, işyerlerinde, okullarda, hastane ve kahvehanelerde ana konu olmuş.

– Acaba şu anki Başkan, Samandağ halkına dayatılan partiden (sanki başka bir parti yokmuş) tekrar mı çıkacak, yoksa yeni bir aday mı (Temiz, Suya sabuna dokunmamış) belirlenecek.

Aslında şunu sormak lazım. Ne oldu? Ne oluyor? Ne olacak? Veya Ne yaptı? Ne yapıyor? Ne yapacak?

Bu soruları sor (A) mayacak olanlar, lütfedip oy vermeye gitmesinler. (“Ama oy vermezsek oyumuz mevcut iktidara gider” Dediğinizi hissediyorum). Yok kardeşim! Yok hemşerim! Sen mümkünse oy verme. Kendini, ailesini ve çevresini yönetecek kişiyi bu sorularla analiz edemeyeceksen lütfen oy vermeye (Seçim sabahı erkenden kuaföre gidip, torun –torba, yaşlı –genç kol kola girip düğüne gider gibi) gitme.

Gelin size bir hikâye anlatayım, hikâyede geçen kahramanların gerçek kişilerle bir ilişkisi yoktur.

Sosyalist düşünce akımı ile başlayan konseyler ve meclisler (çünkü Süveydiye li Solcudur, Devrimcidir, has adamın dibidir!!!) yardımı ile  mevcut yönetimlere alternatif yaratma çabası ile bir çalışma başlatırlar ve iyice örgütlenerek bir Başkan seçtirirler. Günlerce davullar Belediye binası önünde çala dururken zılgıtlar çekilmiş mağdur edebiyatının başrolü (Bizim hakkımızı yediler, ayaklanın feministler), omuzlarda taşınarak koltuğa oturtulmuştur. Artık Samandağ değişmiştir (öyle umulmaktadır).

Konsey-monsey derken bu köprünün altından çok sular akmış ve Samuda şeytan üçgeni oluşmuştur. Birinci Ayak; Kadın kolları ve Halkla ilişkiler, ikinci Ayak; iç- dış ve mali işler, üçüncü ayak ise imar işleri (rivayetlere göre eski dünyadan günümüze kadar gelmiş bir mahlûk). Samuda, sosyalizm rüyaları ile karanlığa kaybolan konseyi lağvederek, etkisiz hale getirmiştir. Üçgenin iç açıları olmasa da dış açıları olmaya çalışan konsey üyelerini de bon servisi ödenerek üçgene transfer etmiştir.

Samuda, üst akılın direktifleriyle çalışmaya başlar. Vakıflar kurulur, konforlu toplu konutlar üretir (dar gelirli vatandaşlar için), hısım ve akrabalar şeffaf ihalelere katılır. Anakaradan bazı kel adamlar (meçhul) getirilip, ilçede hali hazırlar hazırlandıktan sonra Belediyeye parseller kazandırılır. Adamlar geri gönderilir (neden bilinmiyor). Sonra o parsellerin bazıları satılır, bazıları vâkıfa devredilir. Vakıflar, ilçenin yumuşak karnı dini kimliğini, ana dilde eğitim hakkı olduğunu malzeme ederek okul kurar, okullara özel teşebbüslere peşkeş çeker…

Samuda yedikçe büyümüş, büyüdükçe yıkmıştır. Seçim yaklaşmış Belediye meclis üyeleri ötekileştirilmiştir. Halktan uzaklaşılmıştır. Samuda paniğe kapılmış karalar bağlamıştır. Endişelen Samuda üst akılın yönlendirilmesiyle sosyalist akımdan halkçı akıma (çünkü Süveydiye nin Asi nehri sol akar) geçmiştir. Başkan hiçbir seçim çalışması yapmadan Primall’de çayını yudumlarken seçimi kazanmıştır. Koca bir hiçten başka bir şey değişmemiştir.

İşte arkadaşlar seçimler biter bu hikâye böyle akıp gider.

Aslında şunu sormak lazım. Ne oldu? Ne oluyor? Ne olacak? Veya Ne yaptı? Ne yapıyor? Ne yapacak?

 

afdah.info

voir films